Segarahvatantsurühm PÄRILISED käis folkloorifestivalil Ungaris

01.august - 10.august. 2011

Pärsti valla segarahvatantsurühm „Pärilised",  Viljandi Huvikooli noorte segarühma „RU-LE-ME" ning Saarepeedi valla naisrühm „Udusõlg" osalesid folkloorifestivalil, mis toimus 4.-7. augustini 2011 Szegedi maakonnas Kagu-Ungaris.

Reis sai alguse Viljandi linnast 1. augusti varastel hommikutundidel ning peale kolmepäevast bussireisi jõudsime Ungari pealinna Budapesti. Budapestist suundusime edasi meie majutupaika Forro Fogado hostlis, mis asub 12 kilomeetri kaugusel Szegedi linnast ja millest sai meie kodu järgnevaks viieks ööpäevaks. Selles hostlis keset põlde nn „pustas" (lagendikul), nagu seda kutsuvad ungarlased, ööbisid koos meiega soomlased, türklased, poolakad, prantslased ja rumeenlased. Viimased sisustasid oma laulu- ja tantsuga meie õhtutunde ning ilmselt suudavad nüüd kõik meie reisiseltskonnast esitada vähemalt ühe rumeenia tantsukese. Viimasel õhtul haarasime omakorda meie kõigi rahvuste esindajaid eesti laulu- ja mänguringi. Samuti saime kogemuse sellest, kuidas on võimalik väga kitsastesse tingimustesse majutada ca 400 inimest.

Festivali parim üllatus oli meie jaoks kahtlemata ungari soome-ugri keelte doktorandist giid Janurik Bogląrka, kes kõneles eesti keelt täiesti perfektselt ja oli väga laia silmaringiga. Tänu temale saime väga mitmekülgse ja põhjaliku ülevaate Ungari elust-olust.

Meie esinemised olid viies erinevas külas-linnas, kus kõik festivalile tulnud rahvused kandsid ette oma 20 minutilise kava. Õnneks vaheldus esinemiste järjekord ja seega oli meil ka võimalus vaadata teiste rahvaste ettekandeid. Ungaris on palju erinevaid termaalveebasseine ning meil oli kaks esinemist termidesse ehitatud lavadel. See oli eriline kogemus: tantsida oma villastes rahvariietes 35 kraadises kuumuses supelkostüümides publikule. Õnneks anti ka meile võimalus leotada end tumedas termaalvees.

Tagasiteel ööbisime Krakowis ning külastasime Wieliczka soolakaevandust. Saime vapustavalt imelise elamuse laskudes 135 meetri sügavusele maa alla ja imetledes erineva suuruse ja kaunidusega koopaid ja käike. Tagasi koju jõudsime 10. augusti hilisõhtuks ja oligi läbi meie tõeliselt vahva reis. Aitäh kõigile!